Viconti schoeit de ‘Red Lions'

Het Belgisch schoenmerk Viconti is voortaan trouwe sponsor van de Red Lions, die in augustus hun reis naar de Olympische Spelen in Rio maken. Hun deal met de Koninklijke Belgische Hockey Bond werd afgelopen vrijdag beklonken.

De Belgen doen het goed. Zo ook onze 'Red Lions'. De nationale hockeyploeg heeft de voorbije jaren verbluffende prestaties geleverd, waardoor ze nu aan de internationale top staat en zich voor de Olympische Spelen in Rio gekwalificeerd heeft.

Een prestatie die niet onopgemerkt bleef bij Arnaud Vanderplancke, de jonge ondernemer die aan het hoofd staat van Manexco. Die zag daarin een mooie aanleiding om de Red Lions zijn nieuwe schoenenmerk Viconti voor te stellen, dat de uitstraling van de spelers bij hun publieke optredens nog kan versterken.

De hockeyfederatie had meteen een goed oog in het voorstel van een Belgisch bedrijf dat op zijn beurt van een winnaarsmentaliteit getuigt. Denis Van Damme, directeur Marketing en Communicatie, is erg tevreden over de deal tussen de twee partijen: “We hadden eerder al verregaande contacten met schoenfabrikanten, maar in de laatste rechte lijn liep het altijd fout omdat de meningen over de voorgestelde productlijnen te zeer verschilden. Dit keer was het dus de goede keer en waren de leiding van de federatie en de spelers het beide eens over het aanbod.”

Arnaud Vanderplancke, de jonge dertiger die aan het roer van het familiebedrijf staat, is al even enthousiast en verwelkomt deze samenwerking als een nieuwe stap vooruit voor Manexco: “We zijn een onderneming waarin we een traditie van meer dan een halve eeuw weten te verzoenen met een modern bedrijfsbeheer en met een hedendaags design voor onze collecties. Voor de twee partijen konden we ons geen betere ‘match’ indenken. We zijn overtuigd dat we aan de vooravond van een mooie en lange samenwerking staan.”

Om die nieuwe samenwerking te vieren, heeft Manexco het plezier gehad om de spelers tijdens een van hun trainingen te ontmoeten. En die toonden zich bijzonder tevreden toen ze hun schoenen door charmante hostessen overhandigd kregen.

Margot De Palmeneire