Sofacompany zet in op duurzaam (d)eco-design

Deens meubelmerk bekent kleur en gaat voluit voor groen

Bamboetapijten, een trendy zetel gemaakt uit gerecylceerd polyester of een bank met extra lange levensduur? De nieuwste pareltjes van Sofacompany zijn stuk voor stuk toonvoorbeelden van ecologisch design. En ook in de toekomst zet het Deens meubelmerk het licht op groen voor een duurzame aanpak.

PET-flessen gerecycleerd tot designbank

Duurzaam staat - net als in de fashionwereld – al lang niet meer synoniem voor suf of lelijk. Een compromis sluiten op vlak van look en comfort om toch een milieubewuste consument te zijn is met dit trendy Ashta Cura ontwerp volledig uitgesloten. Want deze hippe, streelzachte bank bezorgt je interieur meteen een luxueuze lounge-uitstraling. Een exclusieve look die de Sofacompany designers creëerden op basis van... post-consumer waste zoals plastic PET-flessen! Plastic dat normaal zou terechtkomen op stortplaatsen, wordt getransformeerd tot polyester. Deze prachtige, gerecycleerde stof vormt de bekleding van de vernieuwde Astha bank. Ondanks de duurzaamheid van het ontwerp werden geen toegevingen gedaan op esthetiek of comfort. Zie je het al helemaal zitten om je milieuvriendelijk neer te vleien? De nieuwe Ashta is vanaf 8 juli beschikbaar in donkergoen, lichtblauw en lichtgrijs. Prijs: 799€

Sofacompany gaat in zee met bamboe

Met viscose resten en bamboegaren creëerde Sofacompany handgeweven tapijten die men in een nieuw verflaagje doopte. Wist je trouwens dat bamboe een erg duurzaam materiaal is door zijn hoog groeitempo en door het feit dat het gewas geen pesticiden nodig heeft? Bovendien is het gewas bijna 100%  biologisch afbreekbaar. De look van deze ‘Velvet Ocean’ tapijten is geïnspireerd op het oceaan-oppervlak met zijn contrast tussen diepe, donkere kleuren en het lichte, glinsterende effect van de zon op het water. De korte haren van het eco-tapijt lijken wel op en neer te deinen door de matte en glanzende texturen. Laat je huiskamer of slaapkamer baden in gezelligheid en warmte en geef dit knusse tapijt een plekje in je interieur vanaf begin augustus! Prijs: Klein formaat (170 x 240) 299€; Groot formaat (200x300) 449€.

Henry gaat strijd aan tegen wegwerp-design

De befaamde Harper bank van Sofacompany wordt letterlijk in een nieuw jasje gestoken met losse hoezen en vervangbare cilindervormige poten. Omwille van deze duurzame aanpassingen doopt het Deens meubelmerk haar paradepaardje om tot ‘Henry’. Omdat je de hoezen aan de onderkant kan bevestigen met klittenband lijkt Henry net een normale gestoffeerde bank. Door de makkelijk te reinigen en eenvoudig te verwijderen hoezen verleng je bovendien de levensduur van deze zetel. Het tijdloos design en het duurzaam concept maakt dat Henry geen wegwerpmodel is en het liefst voor altijd een deel van je interieur wil zijn. Vanaf nu beschikbaar in lichtgrijs, donkergrijs en donkerblauw velours. Prijs: 799€.

Sofacompany is bijzonder trots op de verwezenlijking van deze eerste groene items in hun collectie en belooft ook naar de toekomst toe heel wat milieubewuste samenwerkingen en eco-designs te lanceren.

Klik hier voor onze mediagalerij en ontdek sfeerbeelden en packshots (productfoto's) van de nieuwe lente-collectie die beschikbaar is vanaf nu!

Laat me gerust weten als je meer info nodig hebt of op zoek bent naar extra beeldmateriaal! Indien je een leuk idee hebt voor een samenwerking of graag meubels uitleent voor een fotoshoot, event of een tv-programma, mag je mij ook altijd contacteren!