Sofacompany lanceert ‘Color Me Happy’: ‘catwalk couches’ om deze herfst in te cocoonen

Hartverwarmend kleurenpalet in lijn met de hotste fashion trends

Het Deense designmerk Sofacompany pakt uit met een selectie bestsellers gehuld in een gloednieuw, verzadigd en warm kleurengamma. Het intense palet is geïnspireerd op Pompeï en meer bepaald op het kleurgebruik van de huizen van de rijke Romeinen die in deze prachtige stad woonden. Denk: adembenemende fresco’s en mozaïeken die de historische monumenten uit ‘la bella Italia’ karakteriseren. De ‘Color Me Happy’ collectie voegt maar liefst 7 nieuwe tinten toe waarmee je in no-time een gezellige ruimte creëert waar je dit najaar helemaal tot rust kan komen. Bovendien helemaal ‘on trend’ want met oker (Legend Ochre & Velour Amber), terracotta (Legend Teracotta) en saliegroen (Sunday Pigeon Blue) matcht je sofa perfect met de catwalk couture van de herfst/winter 2018-2019.

Catwalk Couches

Okergeel is dé accentkleur voor dit najaar in de modewereld. In combinatie met andere kleuren, bijvoorbeeld warm roze (Velour Dahlia) en donkerpaars, komt het perfect tot zijn recht. Op die manier trekt het niet te veel de aandacht, blijft het speels en is het een ideale aanvulling op de andere warme kleuren in de kamer. Sofacompany lanceert met Legend Ochre en het intense Velour Amber maar liefst 2 nieuwe okertinten! Qua eyecatchers pakt Sofacompany ook uit met een zacht grijsgroen (Sunday Pigeon Blue) dat bijzonder makkelijk te stylen is omdat het matcht met zowat elke kleur in je interieur! Bovendien wordt dit saliegroen getipt als één van de populairste modekleuren voor 2019. Eén van onze favorieten is het koraalachtige terracotta (Legend Teracotta). Het is een fijne, warme kleur die comfort en wat ‘posh’ toevoegt aan je interieur, terwijl het tegelijkertijd leuk en eigentijds blijft. Hoewel fashionista’s terracotta sowieso al als trendkleur hebben gespot voor de komende herfst/winter, wordt voorspeld dat de tint in 2019 nog dieper wordt: richting kastanjebruin.

Beken je kleur of speel je op veilig?

Wist je trouwens dat de designers bij Sofacompany adviseren om al deze diepe, verzadigde kleuren te combineren met gekleurde muren in dezelfde donkere stijl? "Omdat we werken zonder dure tussenschakels, zijn onze prijzen zo laag dat men meestal ‘risico’ durft te nemen en toch gaat voor een intense kleur", zegt design director Cathrine Rudolph. Sofacompany houdt gelukkig ook rekening met al diegenen die (nog) niet toe zijn aan zo’n kleurenspektakel en breidt ook het aantal grijze banken uit (Boucle Steel Grey, Olena Antracit). Bovendien kan je in de ‘Color Me Happy’ collectie ook enkele nieuwe designs ontdekken zoals de Nohr -, Harper- en Floyd eenzit

Klik hier voor onze mediagalerij en ontdek sfeerbeelden en packshots (productfoto's) van de Color Me Happy collectie.

Laat me gerust weten als je meer info nodig hebt of op zoek bent naar extra beeldmateriaal! Indien je een leuk idee hebt voor een samenwerking of graag meubels uitleent voor een fotoshoot, event of een tv-programma, mag je mij ook altijd contacteren!

Groetjes,