Return to retro: Nordic Living in een nostalgische (winter)bui

Terwijl de catwalk gebombardeerd wordt door een retro revival, laat ook de gloednieuwe interieurcollectie van woonwebshop Nordic living zich verleiden door dat vleugje seventies nostalgie. Vooral met de Deense deco-pareltjes van Bloomingville kan je retro nuances perfect laten blenden in je minimalistisch, Scandinavisch interieur. 

De jaren zeventig zijn niet enkel een inspiratiebron voor de fashion-industrie, ook de interieurwereld is betoverd door deze periode. Zo staat de herfst-/wintercollectie van Bloomingville voor klassieke patronen, naturelle stoffen, ruwe kanten en zachte vormen aangevuld met warme, gouden en kalmerende kleuraccenten. Vooral die herfstige aardetinten bezorgen je meteen dat vintage gevoel.

‘Kleuren uit de natuur zien we vooral terug in het assortiment vazen en keramiek’, zegt Nordic Living eigenares Mascha Beekmans. ‘Bloomingville pakt dit seizoen ook uit met paarse en okergele accenten die samen een hemelse combinatie vormen. Wanneer je hier ook iets van gouden accessoires aan toevoegt, wordt het plaatje helemaal compleet.’

Natuurlijke materialen, die in de seventies een hit waren in de mode, zien we nu duidelijk terug in de Bloomingville kussencollectie. Deze wordt immers getypeerd door leder en vachtjes. ‘Ook helemaal in zijn degradé kleurenpaletten zoals je bijvoorbeeld kan zien bij het oudroze wandkleed’, legt Mascha Beekmans uit. ‘De twee favoriete accentkleuren van Bloomingville voor het najaar zijn blauw en groen. Ze vormen een prachtige match met zwart, wit en hout voor je Scandinavisch interieur.’
 

 

Elke Hadermann

PR account manager, Global Image PR

Share

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Global Image PR

GLOBAL IMAGE IS EEN EXPERT IN PUBLIC RELATIONS & INFLUENCER MARKETING VOOR DESIGN- EN LIFESTYLE MERKEN

Neem contact op met

+32 485 44 59 48

elke@globalimage.be

www.globalimage.be