One dish restaurant Flâneur: ​ nieuwe hotspot voor de betere bolognaise

3 x Belgische bolognaise voor fijnproevers

Fans van de betere bolognaise maken sinds 14 oktober een food stop op het hippe Antwerpse Zuid: restaurant Flâneur serveert drie Belgische varianten van de populaire klassieker. Classic, met extra vlees of boordevol groenten… wat mag het voor jou zijn?

Wie is die flâneur..?

Vergeet de gids, tijdens je citytrip wil je een flâneur aan je zijde. Deze dandy kent zijn wereld en pikt er moeiteloos de hotspots uit. Zijn tactiek is eenvoudig maar geniaal: hij keurt cafés en restaurants door overal hetzelfde te bestellen. En mijnheer heeft blijkbaar een voorkeur voor spaghetti bolognaise met een glas rode wijn…

Goed gekozen!

De klassieker komt er immers in vele varianten. Restaurant Flâneur liet zich niet alleen door dit bijzondere figuur inspireren, het tilt het bekende bord ook naar een hoger niveau: een team van topchefs perfectioneerde de spaghetti bolognaise tot de ultieme Spaghetti Flâneur. In dit one dish restaurant verleiden drie sauzen: Classic of Chunky Ragù voor de vleesliefhebbers, Pomô voor de groentefans. Je favoriete saus in combinatie met verse pasta? Fastronomie zoals het hoort!

Belgische bolo

Pasta bolognaise is één van de populairste gerechten die wij, Belgen - op een volledig eigenzinnige manier- klaarmaken. Restaurant Flâneur blijft trouw aan die typisch Belgische bereidingswijze maar verheft het bordje 'comfort food' wel naar een 'fastronomisch' meesterwerkje door te werken met de beste ingrediënten en producten. Trouwens, geen perfecte bolognaise zonder een goed glas: per gerecht selecteerde het Flâneur-team een passende wijn.

Een zaak met smaak

Fastronomie biedt waar voor je geld, want het concept staat gelijk aan kwaliteit tegen een kleine prijs. Die kwaliteit wordt doorgetrokken naar het interieur: verwacht je niet aan een eenvoudige, sobere zaak want het hypermoderne concept van restaurant Flâneur trok een warm, gezellig jasje aan. Denk: stijlvol zwart in combinatie met donker hout en details in luxueus goud, zoals gouden eettafels en zwart behangpapier met fancy flamingo’s.

Eenvoudigweg lekker

Zin om binnenkort nog eens door ’t Stad te flaneren? Zet tijdens je Antwerpse ontdekkingstocht koers richting het Zuid. Omringd door alles wat hip & happening is, staat jouw tafeltje én je favoriete bolognaise klaar!

Restaurant Flâneur
Leopold De Waelstraat 20, 2000 Antwerpen