Nordic Living onderscheidt zich met unieke eyecatchers uit het Hoge Noorden

Fan van de Scandinavische interieurstijl maar zin om naast de bekende merken zoals Hay en HK Living eens iets anders te ontdekken? Bij Nordic Living vind je tal van unieke deco-pareltjes van (nog) ongekende designers en kleine labels. Met hun originele selectie maakt deze webshop het verschil.

Geen eenheidsworst bij Nordic Living: deze woonwebwinkel verrast je keer op keer met nieuwigheden uit het Hoge Noorden. Gevestigde waarden zoals House Doctor, Hay en Bloomingville prijken naast labels als One Must Dash, Tile Junkie en Atelier Pierre. De drie gloednieuwe aanwinsten zijn heuse interieur must haves voor elk zichzelf respecterend liefhebber van de Scandinavische look!

One Must Dash: Zweedse interieuraccessoires met een hoek af

‘Deco-accessoires met een hoek af’…zo zou je dit label nog het best kunnen omschrijven. Twee Zweedse madammen (een grafisch vormgever en een copywriter) - met een voorliefde voor interieurdesign én een apart gevoel voor humor - gingen in 2010 van start met hun ludieke lijn van sleutelhangers, handtassen en artwork. De grappige twist zie je onder meer terugkomen in de catchy quotes en absurde prints op hun postkaarten en posters. Genoeg gelachen nu want de dames zijn de ernst zelve als het aankomt op het productieproces en hun keuze van materialen. Zo werken ze enkel met FSC
gecertificeerd papier van de hoogste kwaliteit.

www.nordicliving.be/search/one+must+dash

Tile Junkie

Ooit al gehoord van een tegelsticker? Met dit straf staaltje topcreativiteit uit Denemarken geef je je badkamer-of keukenmuur een compleet andere look! Tile Junkie ziet tegelwanden als een blank canvas met massa’s potentieel. Daarom creëerde het label samen met ontwerpster Ruth Crone Foster een uitgebreide collectie designstickers om je tegels mee te beplakken. Pimp één of een aantal tegels met een quote, een leuk patroon of een getekende illustratie voor een unieke, customized muur. Uiteraard kan je de vochtbestendige stickers afnemen met een reinigingsproduct. Wanneer je de stickers beu bent, kan je ze zelf weer gemakkelijk verwijderen zonder lijmresten achter te laten. De transparante achtergrond maakt dat de stickers geschikt zijn op elke kleur tegel. Maak je keuze uit verschillende sets (9 of 28 stuks) of aparte stickers…

www.nordicliving.be/search/tile+junkie/

Atelier Pierre

Onder de naam ‘Atelier Pierre’ geeft het West-Vlaamse familiebedrijf Vanhalst (sinds 1968 een vaste waarde in geboortegeschenken, communie-en huwelijksgeschenkjes) jonge, Belgische ontwerpers de kans om hun creativiteit bot te vieren binnen hun ‘leefaccessoires-lijn’. De noRdic range van designer Bert Declercq was meteen een schot in de roos! Zijn originele collectie bestaat uit een reeks minimalistische dierenfiguren gemaakt van blankhouten puzzelstukken. Leuk voor op de kinderkamer of als beestige eyecatcher in de living!

www.nordicliving.be/brands/atelier-pierre

Margot De Palmeneire