No Fairytales schudt tussendoorschap op met eerste reep die op alle fronten beter is

58% minder suiker, 25% minder calorieën en 154% meer vezels dan gemiddelde

Voedselverbeteraar No Fairytales introduceert de eerste reep die op alle fronten beter is dan het gemiddelde product in het tussendoorschap. De repen scoren aanzienlijk beter als het gaat om suikers, calorieën en vezels. Veel producten in het tussendoorschap wekken de suggestie gezond te zijn, maar zitten vaak boordevol suikers1. Een No Fairytales reep bevat slechts 99 calorieën en door de basis van krokante granen en peulvruchten is het tussendoortje lekker en voedzaam. Met deze introductie zet het bedrijf de missie voort om dagelijks eten beter te maken en in elk schap in de supermarkt een beter alternatief aan te bieden, zoals eerder de succesvolle groentetortilla’s, verse salsa en diepvriesburrito’s. De repen zijn verkrijgbaar in drie smaken: Naturel, Banaan en Pinda Pretzel - een nieuwe smaak in Europa. Het product ligt vanaf nu in de schappen bij Albert Heijn.

Ontdek en download alle high-res beelden(packshots en sfeerbeelden) HIER!

 

Dat de reep van No Fairytales zo disruptief is, blijkt uit een analyse van het tussendoorschap. Zo bestaat de reep van No Fairytales (per 100 gram) uit 10 gram suiker tegenover een gemiddelde van 24 gram - dat is een verschil van 58%. Qua calorieën gaat het om een verschil van 25% met 330 calorieën (per 100 gram) in de No Fairytales reep tegenover 437 calorieën in het gemiddelde tussendoortje. Op het gebied van vezels is er zelfs een verschil van 154%: de reep van No Fairytales bevat (per 100 gram) 28 gram vezels en het gemiddelde tussendoortje slechts 11 gram. Daarmee heeft de reep van No Fairytales Nutri-Score A gekregen: een score die slechts 16% van de producten in het tussendoorschap verdient, dat blijkt uit een analyse van de Consumentenbond2. Nutri-Score is een oordeel over de voedingswaarde van producten binnen één productcategorie. De percentages van ingrediënten als suikers, vetten, vezels en groenten in een product bepalen die totaalscore. 

Vergelijking No Fairytales reep tegenover gemiddelde reep in het tussendoorschap
Vergelijking No Fairytales reep tegenover gemiddelde reep in het tussendoorschap

Belgen snacken vaak ongezond op het werk

Uit onderzoek blijkt dat ruim de helft van de werkende Belgen (tussen 18 en 60 jaar) vooral tijdens het werk een tussendoortje eet. Mannen en millennials kiezen hierbij het vaakst voor ongezonde snacks. Bovendien voelt een op de twee werknemers zich hier ook schuldig over. Een andere studie toont eveneens aan dat er te veel ongezonde snacks worden gegeten op het werk, maar dat Belgische werknemers wel degelijk bereid om voor gezondere tussendoortjes te gaan wanneer die hen ter beschikking worden gesteld. Daarom wil No Fairytales als kleine speler in de voedingsindustrie nu ook het tussendoorschap opschudden.

‘De verantwoordelijkheid voor gezond eetgedrag wordt te veel bij consumenten gelegd. Die verantwoordelijkheid voor het aanbieden van gezonde voeding ligt bij de voedingsindustrie en de overheid. Je eetgedrag aanpassen is moeilijk. Daarom moeten we naast voedselverbetering inzetten op educatie. We gaan graag met partijen in gesprek.’ Aldus Bernadette Kooijman.

No Fairytales op missie

Het is dan ook de missie van No Fairytales om dagelijks eten beter te maken en in elk schap een beter alternatief te bieden dan het bestaande aanbod. Zo werd het bedrijf bekend door de succesvolle groentetortilla’s en bracht het vorig jaar ook diepvriesburrito’s bomvol groenten en een verse salsa op de markt. Daarnaast richt de voedselverbeteraar zich op educatie over gezonder eetgedrag en ontwikkelde daarom onlangs een formule om op lange termijn je eetgedrag te optimaliseren. ​

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Bron Consumentenbond.

Bron Consumentenbond.

 

NOOT voor de PERS: Vraag zeker een sample aan indien je hiervoor interesse hebt! ​
Geef me ook gerust een seintje als je meer info nodig hebt, een interview wil doen met Bernadette Kooijman of een idee hebt voor een samenwerking. 


Groetjes,

Elke 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Global Image PR

GLOBAL IMAGE IS EEN EXPERT IN PUBLIC RELATIONS & INFLUENCER MARKETING VOOR DESIGN- EN LIFESTYLE MERKEN