Nederlands uitzendkantoor valt met de deur in huis: op 'thuissollicitatie-ronde' in Vlaanderen
SAVE THE DATE 06/02/2020 – Pro Industry wil Vlamingen veroveren met deur-aan-deur sollicitaties
Het Nederlands uitzendkantoor Pro Industry gaat op veroveringstocht doorheen België. Naast de recente opening van hun kantoor op het Antwerps Eilandje begin 2020, pakt Pro Industry de komende 3 jaar uit met 8 Vlaamse vestigingen. Als Vlaams nieuwkomer wil het interimbureau – gespecialiseerd in profielen voor de procesindustrie – zijn beste beentje voorzetten met deur-aan-deur sollicitatiegesprekken. Onze noorderburen van Pro Industry volgden al een Vlaamse inburgeringsworkshop die ze nu in de praktijk zullen omzetten. Op donderdag 6 februari valt het uitzendkantoor letterlijk met de deur in huis! Doelstelling is om de ideale kandidaten te vinden voor jobs in procestechniek.
Een interimbureau dat op 'huisbezoek' komt? Normaal gezien trek je zelf naar het kantoor van je toekomstige werkgever (of uitzendbureau) voor een sollicatiegesprek maar aangezien Pro Industry de Belgische markt nog moet veroveren, maken ze voor Vlaamse sollicitanten graag een uitzondering. Het Nederlands uitzendkantoor plant op 6 februari een rondje thuisconsultaties (of beter: thuissollictaties) in en rond Antwerpen om de geknipte kandidaat te vinden voor tal van Vlaamse jobs als procesoperator, machine-operator, logistiek medewerker, monteur etc. Dat onze noorderburen graag met de deur in huis vallen, hebben ze bij Pro Industry met deze ‘thuissollicaties’ wel erg letterlijk opgevat.
Dat een Nederlander over het algemeen wat extraverter en mondiger is dan de modale Vlaming, komt in elk geval goed van pas wanneer Pro Industry bij 'onbekenden' zal aanbellen voor een thuissollicitatie! "Uiteraard zijn de kandidaten - die we op voorhand screenden op basis van hun cv en motivatiebrief - op de hoogte dat we langskomen", zegt Tim Andeweg, Directeur België van Pro Industry. "Zij zullen ons tijdens het gesprek moeten overtuigen van hun kwaliteiten maar omdat wij hier in Vlaanderen nieuw zijn, willen we zélf ook een eerste goede indruk maken op deze Vlaamse sollicitanten. Door naar hen thuis te gaan in plaats van dat zij zich moeten verplaatsen, hopen we alvast goede punten te scoren!" In Nederland stelt Pro Industry zich op dit vlak trouwens al jaren erg flexibel op. "Als een sollicitant aan de andere kant van het land woont, vinden we het maar normaal dat we op een centrale plek tussen beide locaties afspreken. Zo hebben we al sollicitatiegesprekken afgenomen in een brasserie, op de luchthaven en in een hotel. Op die manier ontstond ook het idee voor de deur-aan-deur sollicitaties in België", legt Andeweg uit.
De extra inspanningen die Pro Industry levert voor Vlaanderen, liggen helemaal in lijn met de torenhoge ambities. “Ons bedrijf draaide afgelopen jaar net iets meer dan € 60 miljoen omzet in Nederland”, “Met 17 vestigingen en 1250 uitzendkrachten zijn we momenteel marktleider in Nederland binnen de proces- en maakindustrie", zegt Tim Andeweg. Dit succes maakt echter dat de verwachtingen voor België ook bijzonder hoog liggen. Zo mikt Pro Industry in 2024 op een omzet van €18 miljoen. Met onder meer een unieke start in de vorm van de deur-aan-deur sollicitaties hoopt het Nederlands uitzendkantoor deze doelstelling waar te maken.
Wil je graag even meelopen met de deur-aan-deur sollicitaties van Pro Industry? Geef me dan gerust een seintje dan bezorg ik je meer informatie omtrent tijdstip, locatie etc!
Groetjes,
Elke