* M O W E L L I * pop-up Knokke ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

Belgisch interieurmerk zet in op droomstoelen voor elk budget

Dat jij deze zomer de beste stoel in het vliegtuig of in de hipste strandbar van Ibiza bemachtigt, kunnen we helaas niet garanderen maar met Mowelli ben je wél verzekerd van 'firstclass seats' in je eigen woning. Het jonge Belgische meubelmerk zorgt bovendien dat stijlvol, comfortabel zitten betaalbaar blijft door rechtstreekse online verkoop van fabriek naar klant. Klaar om van je stoel geblazen te worden? Tot en met 15 december ontdek je Mowelli's curated collectie in The List, een hippe pop-up in Knokke.

BEELDMATERIAAL: high-res lifestyle images.

Mowelli-oprichtster Laura Morel
Mowelli-oprichtster Laura Morel

Van garageverkoop tot eigen meubelmerk

Zoals wel vaker begon ook het verhaal van Mowelli met een persoonlijke zoektocht. De stoel die oprichtster Laura Morel wilde voor haar interieur, werd enkel in grote hoeveelheden verkocht maar een minimum van driehonderd stoelen is natuurlijk geen oplossing als je er maar acht nodig hebt.

"Ik zag daar vooral een opportuniteit in, dus bestelde ik met mijn laatste spaarcenten die container stoelen om 'de rest' te verkopen vanuit mijn garage", vertelt oprichtster Laura Morel vanuit haar thuisbasis in Singapore. "Door mijn job die door Covid even niet fulltime was, evolueerde dat zij-projectje uiteindelijk in het merk Mowelli waarmee we nu leuke collecties op de markt brengen."

Consciously curated

Mowelli creëert klassevolle, elegante stoelen vervat binnen een kleine, sterk gecureerde basiscollectie. Hierdoor ervaar je niet té veel keuze-stress zoals in een woonwinkelketen. Het gamma bestaat momenteel uit een 10-tal tijdloze modellen die meestal ook in 'slechts' 3 varianten zoals naturel hout, walnoot en zwart beschikbaar zijn. Ben je eerder op zoek naar een a-typische stoel of een felgekleurd trend-item? Hou dan zeker de webshop in de gaten voor de tijdelijke capsule collecties. Bovendien breidt Mowelli de selecte range aan eetkamerstoelen en barstoelen binnenkort ook uit met krukjes, lounge stoelen en tuinstoelen. Het merk wil dé 'buttspecialist' zijn en zet hierbij hun almaar groeiende community van Mowelli-lovers centraal.

"Met ons ‘come chair with us’ motto spelen we graag in op wat onze klanten echt aanspreekt en dat zijn tijdloze ontwerpen met karakter die passen in élk interieur. Het is dan ook geen verrassing dat hout een hoofdrol speelt", vertelt Laura Morel. "De keuze voor duurzaam gekweekt hout was hierbij cruciaal voor ons. Mijn eerste start-up was actief in recyclage van telefoonbatterijen en ook met Mowelli willen we de wereld graag een beetje beter achterlaten dan toen we begonnen. Zo willen we vanaf dit jaar 10% van de profits schenken aan een organisatie die bezig is met herbossing, land use of biodiversiteit."
NEW collection-item: JULES - 209 € (set van 2)
NEW collection-item: JULES - 209 € (set van 2)

Lief voor je portemonnee

Mowelli staat dan wel synoniem voor gecureerde topstukken maar daar hoef je gelukkig niet al te diep voor in je buidel te tasten. De nieuwe Belgische interieur speler is immers het perfecte voorbeeld van een puur online model - dat alle extra kosten voor verkooppunten en verdeling overslaat.

"We verkopen enkel online direct naar de consument waardoor de marges van distributeurs en winkels bovenop de productieprijs wegvallen. Op deze manier houden we het budgetvriendelijk. Maar uiteraard willen we er wel voor zorgen dat mensen onze stoelen kunnen zien, voelen en testen. Daarom voorzien we op verschillende plaatsen in Vlaanderen viewpoints. In tegenstelling tot een winkel of showroom geniet je er vaak ook van flexibele bezoekuren. Ideaal dus voor jonge, drukbezette mensen die na de werkuren een afspraak willen maken", aldus Morel.

Europese expansie

Het toegankelijk maken van hedendaagse, iconische stoelen voor een brede markt, vertaalt zich elk jaar in een exponentiële groei voor Mowelli. België blijft (voorlopig) de grootste markt maar het ambitieuze merk heeft zijn peilen nu ook gericht op Nederland en Duitsland. Op lange termijn is de doelstelling om viewpoints te creëren over heel West-Europa maar momenteel zet Mowelli vooral in op het Belgische succesverhaal met een gloednieuwe pop-up in Knokke.

'The List - The Womanscraft Edition' ​
Antoine Bréartstraat 13, 8300 Knokke-Heist
15 juni - 15 december
Elke dag open behalve op dinsdag (van 11 - 18h)
(vanaf sept - dec enkel vrijdag, zaterdag & zondag)


Graag meer info, ben je op zoek naar extra beeldmateriaal of wil je graag een interview met Laura Morel?

Geef me gerust een seintje! ​

Elke

Elke Hadermann

Elke Hadermann

PR strategist, Global Image PR

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Global Image PR

GLOBAL IMAGE IS EEN EXPERT IN PUBLIC RELATIONS & INFLUENCER MARKETING VOOR DESIGN- EN LIFESTYLE MERKEN