Mobly rijdt traditionele autoverzekering van de baan met mobiliteitsverzekering

Antwerpse start-up maakt weg vrij voor moderne mobiliteit: verzekerd voor elke kilometer in eender welk voertuig

Je rijdt elke ochtend met de wagen naar het station, neemt de trein en rolt vervolgens op je step het kantoor binnen. Of je neemt enkel nog de auto op zondag om de kinderen aan de jeugdbeweging af te zetten en bent vooral onderweg met je elektrische fiets... Dat mobiliteit de dag van vandaag méér vraagt dan een klassieke autoverzekering lijkt logisch maar toch bleef deze al meer dan 30 jaar ongewijzigd! De Antwerpse start-up Mobly speelt slim in op deze evolutie met de lancering van een gloednieuwe ‘mobiliteitsverzekering. Hiermee is het ganse gezin verzekerd voor elke kilometer in eender welk voertuig. Bovendien betaal je enkel en alleen voor de gereden kilometers met de auto: hoe meer je de wagen dus laat staan, hoe beter voor je portemonnee!

Het alternatief voor de tradionele autoverzekering: live streamen van kilometers

Uit een studie van de federale overheidsdienst Mobiliteit blijkt dat hoewel het wagenpark in België blijft groeien, het aantal gereden kilometers per auto erop achteruit gaat. Een positieve evolutie in een land dat kampt met ellenlange files en een te hoge CO2-uitstoot! Mobly evolueert mee met de mobiliteit van vandaag én van morgen en biedt automobilisten een verzekeringspremie die zich aanpast aan je feitelijk autogebruik. Een OBD2 dongle, die je in de wagen plugt, zorgt voor een nauwkeurige registratie van de kilometers. Via een app krijg je een gedetailleerd overzicht van je gereden kilometers en kan je als het ware je autoverzekering live gaan streamen. Zo weet je op elk moment wat je uitgeeft aan je autoverzekering. Wie zijn wagen dus laat staan, betaalt niet meer voor zijn kilometers en wordt aan het einde van de maand beloond met een aangepaste factuur tot op de kilometer nauwkeurig.

Mee met multimodaliteit: ook verzekerd op andere vervoermiddelen

De auto laten staan impliceert dat je je anders gaat verplaatsen, en daar volgt Mobly het multimodale verhaal: wie gebruik maakt van andere vervoermiddelen is eveneens verzekerd. En dit door een complete dekking te geven - tegen lichamelijk letsel in het verkeer - ongeacht het vervoermiddel. “Minder files en minder CO2-uitstoot blijft één van onze grootste uitdagingen, daarom willen we mensen inspireren om slimmer om te gaan met de auto”, zegt Gerrit Nollet, CEO Mobly. "Door alle vervoermiddelen te betrekken in onze mobiliteitsverzekering stimuleert Mobly om - naast de wagen - het openbaar vervoer of de fiets te nemen”, aldus Nollet.

Een start-up met een missie: mobiliteit makkelijker maken

Mobly is met de mobiliteitsverzekering niet aan zijn proefstuk toe. De Antwerpse start-up lanceerde sinds oktober 2017 al een reeks van diensten, zoals pechverhelping zonder abonnement en het gratis autorapport. Het afgelopen jaar hielp Mobly op deze manier al duizenden mensen bij de aan- of verkoop van een auto en al meer dan 30.000 Belgen maken gebruik van de pechverhelping app. Bovendien blijft het bedrijf timmeren aan de weg want in de toekomst zal Mobly nog een aantal nieuwe diensten lanceren die mobiliteit makkelijker maken..

Heb je nog vragen, wil je graag meer informatie of heb je interesse in een interview met de CEO of marketing manager van Mobly, geef ons dan gerust een seintje!