Mercedes-Benz pakt uit tijdens 9e editie Zoute Grand Prix® Knokke-Heist

Mercedes-AMG Project ONE en GT 4-Door Coupe dit weekend aanwezig in Knokke-Heist

Mercedes-Benz is klaar voor de negende editie van de Zoute Grand Prix® in Knokke-Heist. Tot en met zondag 7 oktober vormt het paviljoen op de Zeedijk in het Zoute het decor voor de meest prestigieuze modellen van Mercedes-Benz. In het eigen paviljoen vind je hier onder meer de Mercedes-AMG Project ONE en de GT 4-Door Coupe. Ook de Mercedes-Benz klassiekers zijn vertegenwoordigd: tijdens de Zoute Rally op 5&6 oktober komen er twee 300 SL Coupe wagens (1954-1957) in actie met onder andere Koen Wauters aan het stuur, bij het Concours d'Elegance op 6&7 oktober zien we de Benz Patent Motorwagen (1886) voorbij komen.

Mercedes-AMG Project ONE

Vorige jaar beleefde de Mercedes-AMG Project ONE zijn wereldprimeur en nu is deze showcar ook te bewonderen in het Mercedes paviljoen in Knokke-Heist. De tweezits supersportwagen, bracht als eerste de modernste en efficiëntste Formule 1 Hybrid-technologie nagenoeg ongewijzigd van het circuit naar de weg en is nu door iedereen te bewonderen. De performance-hybrid levert volgens verwachting meer dan 1000 pk en de topsnelheid ligt boven de 350 km/h. Daarbij combineert de showcar overweldigende circuitprestaties en Formule 1 Hybrid-technologie voor dagelijks gebruik met een voorbeeldige efficiëntie, wat uniek is.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

Meer ruimte, meer vermogen, meer kippenvel – de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe biedt een nieuwe dimensie qua rijbeleving en is een verrassende uitbreiding van de AMG-modelfamilie. De 4-Door Coupe is de eerste sportwagen met 4 deuren uit Affalterbach en borduurt voort op de legendarische SLS en de AMG GT-modellen. Deze door Mercedes-AMG ontwikkelde sportwagen koppelt design, een hoog comfortniveau en indrukwekkende sportwagentechnologie aan een atletische vierdeurs fastback-carrosserie. De systematische uitbreiding van de AMG GT-familie met de introductie van de 4-Door Coupe zorgt ervoor dat sportwagenliefhebbers nu ook kunnen kiezen voor een auto die ze dagelijks kunnen gebruiken, terwijl ze tegelijkertijd over de ongeëvenaarde performance van een Mercedes-AMG beschikken.

Beelden van de GT 4-Door Coupe en AMG Project ONE vind je HIER.

Details van het programma vind je HIER.

Wil je graag meer informatie naar aanleiding van dit bericht, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Rein Aalbers