LuLu Home Interior lanceert tweede interieur walhalla in Brussel

Architecturaal pareltje van Victor Horta omgetoverd tot concept store voor design fans én foodies

Zin om te snuisteren tussen Scandinavisch geïnspireerde meubels? Kom dan zeker naar de gloednieuwe LuLu Home Interior aan de upcoming ‘Kanaalwijk’ in Brussel. Dit twee verdiepingen tellende art nouveau pand van de befaamde architect Victor Horta biedt maar liefst 1500m2 woonwinkel plezier! Verwacht je aan een heuse interieur experience want naast collecties van gevestigde waarden zoals Serax en Bloomingville, ontdek je in de pop-up room tal van déco-musthaves van nieuw Belgisch design-talent. Krijg je al keuzestress? Binnenkort kan je er ook tot rust komen in de gezellige koffiebar (waar de brunch - en lunchgerechtjes al even mooi ogen als het interieur!) om te beslissen welke spulletjes je mee naar huis neemt. Ook winkelen vanuit je luie zetel is mogelijk want LuLu lanceert een gloednieuwe webshop!
Klik hier voor sfeerbeelden en packshots.

Design van Brussel tot Dakar en terug

De nieuwste hotspot aan het Brusselse ‘Kanal’ ('LuLu Kanal') is intussen de derde LuLu Home Interior store die wordt gelanceerd door Mathieu en Antoine Rentiers. De neven gingen immers vier jaar geleden al van start in Brussel met hun concept store 'LuLu Châtelain'.  In 2018 stampten de zaakvoerders een tweede winkel uit de grond. Deze keer niet in België maar in Dakar! Dat de neven opgroeiden in Senegal en nog steeds een speciale band hebben met het land, verklaart de bijzondere locatie van hun tweede interieurzaak. Intussen werd LuLu versterkt met de horeca-expertise van een derde zakenpartner, Mathieu Damman. De drie design-musketiers willen met hun gloednieuwe interieurwalhalla (LuLu Kanal), temidden van de artistieke Kanaalwijk, nu ook de harten van de Nederlandstalige interieurfans in Brussel stelen.

Interieur experience

Kans is groot dat ze daar in slagen want LuLu Kanal bezorgt je instant interieur happiness! LuLu Home Interior is dan ook veel méér dan een woonwinkel. Zo ontdek je in de pop-up room de nieuwste brands van Belgische bodem, geniet je van tijdelijke kunst-exposities én win je professioneel advies in voor al je interieurprojecten. Hoewel het knusse LuLu café momenteel enkel beschikbaar is voor take-away, kan je er binnenkort ook Instaproof nippen van een koffie, luchtig lunchen of uitgebreid brunchen. Alles draait er rond eerlijke én verse seizoensproducten. Een bezoek aan LuLu Home Interior maakt interieurshoppen tot een ideaal uitstapje voor foodies én designfans!

Vierde generatie déco-experten

Dat de zaakvoerders van LuLu Home Interior zelf enorm gepassioneerd zijn door design zal niet verbazen.  Hun feeling voor interieur kregen de neefjes Rentiers zelfs met de paplepel ingegoten. “Mijn ouders creëerden zelf meubels en onze grootmoeder Lulu had haar eigen decoratie zaak”, zegt Mathieu Rentiers. “Zij was een heel straffe en intelligente zakenvrouw. Dat zij een echte inspiratiebron was voor mij en Antoine, had je wellicht al gemerkt aan de naam van onze concept stores”, lacht Rentiers.

Scandinavische streling voor het oog
​​
Bij LuLu speelt vooral de strakke Scandinavische woonstijl de hoofdrol. Merken als Zuiver, Bloomingville, It’s about RoMi, House Nordic, Muubs, Broste Copenhagen, Fatboy, Sits en Frandsen zetten er de toon. Ook duurzame collecties zoals het Nederlandse lampenmerk Good & MoJo zet LuLu maar al te graag in de spotlights. Daarnaast stelen Belgische brands zoals Manufacture des ardennes, BeHome, Olta, Serax, Maison Berth de show.

Interieurshoppen vanuit je luie zetel?

Of LuLu Home Interior naast Brussel binnenkort ook een interieurparadijs in Antwerpen of Gent opent om Vlaanderen te veroveren, valt nog even af te wachten. “Aangezien de omkadering en het pand zelf minstens zo belangrijk zijn als de collecties en de spulletjes die je er kan shoppen, is die zoektocht naar een passende locatie een heuse uitdaging", legt Mathieu Damman uit. "We willen een uniek gebouw met een verhaal omdat we mensen willen onderdompelen in een complete interieur beleving”, aldus Damman. Intussen kunnen alle Vlaamse interieurliefhebbers gelukkig wel op design-jacht vanuit hun luie zetel....Enter: LuLu Home Interior webshop! Hoewel de webshop normaal gezien pas op de planning stond voor dit najaar, werd het creëren van een digitaal shop-paradijs tijdens de lockdown plots een prioriteit voor de zaakvoerders. Wie het dus nog niet ziet zitten om te gaan snuisteren bij LuLu Châtelain of de nieuwe LuLu Kanal - waar trouwens alle veiligheidsvoorschriften hoog in het vaandel worden gedragen - kan altijd eens een kijkje nemen op de gloednieuwe webshop!

LuLu Home Interior & Café - LuLu Kanal
Koolmijnenkaai 78-80
Tel: 02/673.09.77

Klik hier voor onze mediagalerij en ontdek meer sfeerbeelden en packshots!

Wil je meer info of een interview met zaakvoerder en communicatieverantwoordelijke Mathieu Damman? Ben je op zoek naar extra beeldmateriaal, heb je een leuk idee voor een samenwerking of leen je graag meubels uit voor een fotoshoot, event of een tv-programma? Geef me dan ook gerust een seintje!

PR account manager, Global Image

Mathieu Damman