Lancering Belgisch bordspel: schattenjacht met échte buit ter waarde van 210.000 euro

Persuitnodiging 19/09/2019 – Antwerpen: Voorstelling ‘Guardians of Legends’

Guardians of Legends is het eerste bordspel ter wereld waarbij je op zoek gaat naar een authentieke schat en dit in de vorm van Gouden Ei!  Het sierstuk ter waarde van €210.000 is ergens op de aardbol verstopt. Tijdens de persvoorstelling op 19 september kan je dit prestigieuze Gouden Ei bewonderen. Daarnaast zullen de makers de spelregels van hun unieke bordspel onthullen.

Guardians of Legends is een traditioneel gezelschapsspel met kaarten, pionnen en munten. Dit bordspel dompelt avontuur en reizen en dompelt spelers onder in authentieke legendes van over heel de wereld. Het kan gespeeld worden als familiespel, vanaf de leeftijd van 8 jaar, maar het spel evolueert steeds verder en biedt verschillende niveaus van complexiteit, afhankelijk van de scherpzinnigheid van de spelers. Het doel? De geheimen van de andere spelers ontdekken en je eigen geheimen laten ontdekken. Raadsels, strategie, ontdekking, risico: alles is goed om steeds meer gouden munten te winnen!

Nochtans is Guardians of Legends veel meer dan een gewoon bordspel. Naast het aanbod aan online extensies, bevat het ook een reeks raadsels waarmee spelers kunnen deelnemen aan een echte schattenjacht. Je kunt het bordspel spelen zonder de echte schattenjacht op te lossen, en vice versa. De zoektocht naar het Gouden Ei laat je toe het avontuur voort te zetten buiten het bord, in de werkelijke wereld

Press launch Guardians Of Legends
Datum:                     19 september
Locatie:                    The Playground Hoofdkerk, Hoofdkerkstraat 7, 2000 Antwerpen
Tijdstip:                    19u

Bevestig wel graag vóór dinsdag 17 september uw komst via onderstaande button!

Registreer hier

Achter deze wereldpremière gaat een Belgische uitgeverij schuil. Tijdens het persevent kan u onder meer kennis maken met de co-auteur van het spel, Vincenzo Bianca (33). “Ik was pas 16 jaar toen ik al wenste een dergelijk spel, dat verbonden is aan een echte schattenjacht, te creëren”, aldus Bianca. Daarnaast zullen ook Geronimo Games (distributeur Benelux), Olivier Gangi en Cédric Sansen (juwelenmakers die het Gouden Ei hebben gecreëerd) aanwezig zijn.  Na de voorstelling van Guardians of Legends volgt een spelavond waarbij je de kans krijgt om het spel te testen.

Het spel kost 36€ en is te koop in verschillende Belgische winkels (overzicht distributienetwerk).

Al het beeldmateriaal vindt u hier.

Heb je nu al specifieke vragen of wensen? Geef me dan al gerust een seintje!

Groetjes,