Laat je innerlijke interieur-rebel vrij: step away from the grey!

Sofacompany lanceert zomercollectie boordevol gedurfde prints en felle kleuren

Zomertijd? Hoog tijd om uit je comfortzone te stappen en je interieur een eigenzinnige make-over te geven. Kleur eens buiten de lijntjes met heftige tinten zoals warm oranje en ontpop je tot een ‘deco-durfal’ met stoere prints en een mix van materialen. Je huiskamer hoeft heus geen kleurenboek te worden maar een eye-catcher hier en daar is een must om je interieur die trendy look te geven. Laat je inspireren door deze gloednieuwe pareltjes van Sofacompany...

Geen grijze muis meer in je huis

Er zijn wel ‘fifty shades of grey’ maar gelukkig hoef je deze zomer niet je hoofd te breken over die ‘grijze massa’. Sofacompany liet zich immers inspireren door een rebelse en speelse mindset. Het Deense designmerk is helemaal into eigenzinnige stylings en een persoonlijke aanpak om je beschikbare leefruimte (hoe klein ook) maximaal te gaan benutten.

Orange is the new black: Cloë 2.0

Felle kleuren en heftige patronen zijn hot dit seizoen. Grijze en neutrale tinten staan on hold en maken plek voor gedurfde prints en heldere kleuren zoals oranje, zacht lavendel en een waaier aan blauwtinten. Eén van de showstoppers van deze collectie is Cloë, een oranje salontafeltje dat je interieur in vuur en vlam zet.  Door haar restyling naar een kleiner formaat bewijst Cloë zich bovendien als het ideale meubel voor kleine ruimtes dat je op verschillende manieren kan integreren in je interieur: als nachttafeltje, bijzettafeltje, salontafel, plantenstand,..

Doorbreek de patronen met heftige Hardy

Op zoek naar een eenzit met een wauw-factor die je interieur compleet maakt? Dan is Hardy misschien wel jouw ding. Maak je keuze uit twee verschillende in-your-face prints maar doe het wel snel want het gaat hier om een limited edition! Ga je voor een botanische print in groen en petrol met gouden vogels als detail (Birds) of een eclectisch bloemen statement (Miami)? Met deze gewaagde patronen stap je sowieso weg van de platgetreden interieur-paden en geef je je huiskamer een instant ‘trend boost’.

Materialen die een gevoelige snaar raken

Ook dit seizoen ligt er nog steeds een grote focus op de ‘tactile’ trend: meubels worden bekleed met fluwelige of andere aangename structuren die je verleiden om te gaan voelen. Met een mix & match van verschillende materialen en texturen wordt een moderne en aparte look gecreëerd. Zo is Cloë gehuld in chenille, een geweven textiel dat zo zacht aanvoelt dat dit ongetwijfeld het velours - dat de laatste jaren furore maakte in interieurland - een stukje zal gaan vervangen. Naast feloranje (Danny Orange) kan je de nieuwe Cloë ook verkrijgen in Danny Dusty Blue die zorgt voor een tijdloze en exclusieve look.

Innovatief interieurdesign: Zoë zetelbed

Aangezien Sofacompany met haar design een oplossing wil bieden voor hedendaagse woonissues zoals een beperkte opbergruimte of kleine woonruimtes tout court, worden we meer en meer verrrast met multifunctionele meubels of items met een inventief snufje. Denk maar aan de salontafels of poefjes uit de 2 vorige collecties waarin je ook iets kan opbergen of de gloednieuwe Zoë, een trendy zetelbed. Deze comfortabele en ruime zitbank tranformeer je in een oogwenk naar een luxueuze slaapbank. De verticale houten poot en de knopen aan de rugleuning maken het bovendien tot een luchtig en fris design.

Deze meubels zijn te koop in de webshop vanaf 12 april.

Klik hier voor onze mediagalerij en ontdek sfeerbeelden en packshots (productfoto's) van de nieuwe zomer-collectie die vanaf nu beschikbaar is !

Laat me gerust weten als je meer info nodig hebt of op zoek bent naar extra beeldmateriaal! Indien je een leuk idee hebt voor een samenwerking of graag meubels uitleent voor een fotoshoot, event of een tv-programma, mag je mij ook altijd contacteren!