Ecologisch cruisen in de stad met de ‘smart electric drive’!

Zin in een ecologische roadtrip met smart? Maar liefst alle modellen uit het gamma zijn binnenkort verkrijgbaar in elektrische versies!  Begin oktober  (1 tot 16 oktober 2016) wordt de wereldpremière gevierd op het autosalon in Parijs.

Als enige ter wereld biedt smart zijn complete modellengamma (smart fortwo, smart fortwo cabrio en smart forfour) aan in elektrische versie. Makkelijk parkeren en emissievrij rijden maakt van de ‘smart electric drive dé perfecte stadswagen’. Al vanaf begin 2017 is deze ecologische pretmobiel beschikbaar in Europa!

Lang wachten tot je wagen is opgeladen behoort vanaf nu ook tot de verleden tijd. De nieuwe smart electric drive werd op dat vlak namelijk ingrijpend verbeterd. Zo beschikken alle modellen standaard over een nieuwe, krachtige geïntegreerde lader. In no-time ben je weer op de baan om te schitteren in deze unieke wagen.

Enkele wist-je-datjes:

• De smart fortwo cabrio wordt de enige elektrische cabriolet op de markt.
  • Een volledig opgeladen batterij heeft voldoende vermogen om ongeveer 160 kilometer af te leggen volgens de NEDC-cyclus. Daarmee leent hij zich perfect voor gebruik in de stad.
  • Met zijn uiterst krachtige geïntegreerde lader kan de smart electric drive dubbel zo snel worden opgeladen als vroeger (afhankelijk van het land en het elektriciteitsnet).

• Met de nieuwe snellader (als optie verkrijgbaar vanaf 2017) kan hij zelfs volledig worden opgeladen in minder dan 45 minuten (afhankelijk van het land en het elektriciteitsnet).

• In Duitsland zullen de prijzen voor de smart fortwo electric drive beginnen bij 21.940 euro. Wanneer daar nog de milieubonus wordt afgetrokken, kost hij minder dan 18.000 euro.

Indien je graag een gloednieuwe smart fortwo (cabrio) of smart forfour (cabrio) wil uittesten in kader van een (reis)reportage of indien het zou passen in een fotoshoot, geef me dan gerust een seintje!