Wilson Woods: Scandinavische designmeubels van Belgische bodem

Broer en zus uit Sint-Job starten webshop met zelf ontworpen designmeubels

Op zoek naar een Scandinavisch geïnspireerd tv-meubel of dressoir? Check dan zeker de webshop van Wilson Woods, een gloednieuw Belgisch interieurmerk opgericht door broer en zus! Willem en Hanne ontwerpen én produceren hun eigen meubels in karakteristieke houtsoorten al dan niet gecombineerd met witte of zachte pasteltinten. Na een vliegende start begin dit jaar heeft Wilson Woods inmiddels al meer dan 20 verschillende designs in haar collectie.

Made in Belgium met liefde voor het Hoge Noorden

WilsonWoods.be is een Belgische webshop die recent werd opgericht door een jong gedreven duo, broer en zus. De drijvende kracht achter het concept is een gedeelde passie voor Scandinavische interieurs.  Die passie weerspiegelt zich in hun simplistische en strakke designs met een warm en speels karakter. Terwijl Willem het ontwerp en de ambachtelijke productie van deze meubels op zich neemt, zorgt zus Hanne voor de verkoop en logistieke uitwerking. Samen zorgen ze voor nieuwe input voor designs en bewaken ze de Scandinavische look van elk ontwerp.

Topduo: Zacht kleurenpalet x karakteristiek hout

Niet enkel broer en zus zijn een topduo, ook de karakteristieke houtsoorten en het zachte kleurenpalet vormen een droomcombinatie in de ontwerpen van Wilson Woods. “In onze designs werken we vaak met berken-of eikenhout in combinatie met zachte kleurtinten om tot een uitgebalanceerd, luchtig meubel te komen”, legt mede-oprichtster Hanne Nelen uit. Met die basis van zachte pastelkleuren en pure houtsoorten speelt Wilson Woods in op de bewonderaars en liefhebbers van de Scandinavische woonstijl, die op zoek zijn naar een uniek en ambachtelijk vervaardigd meubelstuk om hun interieur te vervolmaken. Hoewel meestal eikenhout wordt gebruikt voor een Scandinavische look, werkt Wilson Woods ook innoverend door berkenhout te introduceren in haar designs.

Op eigen houtje?

Maar hoe slagen zij erin om deze prachtige meubels helemaal op eigen houtje te maken? Willem heeft reeds jarenlang ervaring in de houtbusiness waardoor hij erg vertrouwd is met interieurvormgeving en maatwerk. Als schrijnwerker zorgt hij voor het design en de uitvoering van de collectie. Samen met zus Hanne bewaakt hij de pure Scandinavische look van elk ontwerp. Zijn vakkennis en verfijnd oog voor detail resulteren in de hoge afwerkingsgraad van deze kwalitatieve meubelstukken die hopelijk binnenkort ook in jouw Scandinavisch interieur zullen pronken.

Bekijk al het beeldmateriaal van de collectie van Wilson Woods, zowel packshots als sfeerfoto's. WIl je een productnaam en prijs weten? Of een afspraak voor een interview of reportage? Geef dan gerust een seintje! Wilson Woods staat open voor samenwerkingen en uitleen van meubels voor bijvoorbeeld fotoshoots of stylings, dus heb je een leuk idee of project? Dan horen wij het ook graag.

Groetjes,