Vrouwelijke festivalgangers lopen massaal warm voor blote bast mannen

Dance festival Hype-O-Dream legt ‘festival-fashiontrends’ bloot

Welk kledingstuk verkiezen we als dé festival-basic allertijden? Van welk hipster-item krijgen we spontaan braakneigingen op de weide en met welke look maakt die festival hunk het meeste kans bij jou? In samenwerking met kledingketen America Today vroeg het Waregemse dance-festival Hype-O-Dream meer dan 1000 Vlaamse festivalgangers het hemd van het lijf en de enquête legt letterlijk enkele interessante festival facts bloot. Zo onthult de enquête dat de blote borstkas bij mannen massaal wordt toegejuichd door vrouwelijke festivalgangers (95%)! Helaas voor de dames houdt bijna 9 op de 10 mannen (85%) zijn T-shirt liever aan...

 

Vrouwen gaan voor bloot, mannen houden het netjes

 

Festivalchicks zijn helemaal into blote basten en nee hoor, een afgetrainde spierbundel is voor hen helemaal geen vereiste: 33% geeft zelfs aan dat de man in kwestie niet hoeft te beschikken over een kathedraal van een lichaam. Jammer voor al die vrouwelijke testosteron want slechts 15% van de mannen zou effectief in blote bast over de festivalweide flaneren. Maar liefst 61% zou zijn T-shirt aanhouden maar stoort zich ook niet aan het feit dat anderen hem uitdoen. De overige 24% van de mannen is minder mild en wil geen enkele festivalganger in blote borstkas zien.

In tegenstelling tot mannen houden Vlaamse vrouwen wél van een streep(je) bloot op het festival...dit blijkt ook uit het feit dat maar liefst 70% zich gewaagder durft te kleden op een festival dan in het dagelijks leven (bijvoorbeeld met een crop top of kort jeansshortje). Bijna 3 op 10 vindt zelfs een uitdagende kledingstijl met zowel blote buik, benen en veel decolleté helemaal oké (27%).  Bijna de helft (48%) van de vrouwen is er ook van overtuigd dat mannen een uitdagende festivallook aantrekkelijk vinden maar de meerderheid van de mannen (62%) ziet het toch liever wat subtieler met bijvoorbeeld enkel een verleidelijke decolleté, enkel blote benen,...
 

 

Festival fashion afknappers: mannendecolleté en olifantenpijpen uitgejouwd 

 

Dat mannen niet echt positief staan tegenover een festival-outfit met ‘weinig om het lijf’ wordt ook meteen duidelijk als we bekijken op welke hipster-items ze compleet afknappen. Zo wordt de marcel met mannendecolleté massaal uitgejouwd (39%) (daarna volgen het strikje (20%) en de opgerolde skinny broek (16%). Bij vrouwen daarentegen wordt vooral de flaired jeans (broek met olifantenpijpen) op veel boegeroep onthaald (35%).  
 

 

Festival fashionista's gaan voor highwaist jeansshort en body jewels 

 

Wist je dat de jeansshort door meer dan de helft van de vrouwen (54%) wordt verkozen als dé alltime festival basic! De high waist jeansshort kaapt zelfs de prijs weg als meest fashionable festival item van 2019 (26%)! De maxi-dress prijkt in dit klassement op de tweede plaats (19%) terwijl de crop top en het doorkijkbloesje (11%) de derde plek delen. In de categorie van de hotste festival-accessoires komen body jewels - ook gekend als plakjuwelen (26%) - en biker boots (21%) als winnaars uit de bus.

Zoek je zelf nog inspiratie voor een festival outfit? Check dan zeker de nieuwe collectie van America Today: 


https://www.america-today.com/nl-be/heren/   -
https://www.america-today.com/nl-be/dames/ 

 

Heb je een leuk idee voor een win-actie voor festivalkaarten op je platform, geef me dan zeker een seintje! Contacteer me ook gerust bij vragen of als je extra input zoekt omtrent de enquête. Meer informatie over het Hype-O-Dream festival en de line-up vind je hier

 

Groetjes,
 

Elke

Elke Hadermann

PR account manager, Global Image PR

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Global Image PR

GLOBAL IMAGE IS EEN EXPERT IN PUBLIC RELATIONS & INFLUENCER MARKETING VOOR LIFESTYLE- EN INTERIEURMERKEN. WE ONTWERPEN PR-STRATEGIEËN OP MAAT WAARDOOR JOUW BEDRIJF MAXIMALE AANDACHT KRIJGT IN DE RELEVANTE MEDIA. ZO MAAK JE ÉCHT IMPACT BIJ JOUW DOELPUBLIEK.

WIL JIJ OOK EEN POSITIEF MERKIMAGO CREËREN EN MEER VISIBILITEIT GENEREREN BIJ (POTENTIËLE) KLANTEN? WIL JIJ JE MERK GELOOFWAARDIGHEID VERHOGEN OF WIL JE EENMALIG EEN BEPAALDE BOODSCHAP LANCEREN NAAR PERS EN INFLUENCERS? WIJ HEBBEN EEN PASSEND ANTWOORD OP ELK PR-VRAAGSTUK.
 

ONTDEK MEER OP ONZE WEBSITE.

Contact

de Bosschaertlei 84 2620 Hemiksem

+32 485 44 59 48

[email protected]

www.globalimage.be