Bijna 4 op 10 van de Belgische vrouwen lijdt aan ‘zoekstress’ in grote parkeergarages
De nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse biedt soelaas
Uit onderzoek van Mercedes-Benz (in samenwerking met iVOX) blijkt dat maar liefst 38,6% van de Belgische vrouwen met een autorijbewijs weleens angst heeft om haar wagen in een grote parking of parkeergarage niet terug te vinden. Via de Me Connect app van Mercedes-Benz wordt autovoertuigmonitoring een fluitje van een cent maar ‘connectiviteit’ gaat met de lancering van de nieuwe A-Klasse veel verder dan dat.
De wagen instappen en de magische woorden “Hey Mercedes” uitspreken waarop die dan doodleuk antwoordt met “How May I Help you?” Nee, dit is geen scène uit een James Bond film, maar wel één van de functies van de gloednieuwe Mercedes-Benz A-Klasse die afgelopen vrijdag werd voorgesteld in Amsterdam.
Toeval of niet maar uit onderzoek van datzelfde automerk (in samenwerking met iVOX) is ook al gebleken dat wij Belgen openstaan voor meer interactie met onze trouwe vierwielers. Maar liefst 7 op 10 Belgen (in bezit van een autorijbewijs) zou willen dat de wagen fungeert als co-piloot bij de zoektocht naar een vrije parkeerplaats. 55% blijkt ook interesse te hebben in een app op de smartphone die je zegt waar je juist geparkeerd staat. En meer dan de helft van de Belgische vrouwen (50,8%) met een autorijbewijs droomt ervan de zetelverwarming van haar auto vanop afstand te kunnen regelen. 52,7% van de Belgische vrouwen kijkt er dan ook tegenop om ’s ochtends (tijdens de wintermaanden) in hun koude wagen te stappen. Dames, haal vanaf nu gewoon even je smartphone boven aan de ontbijttafel en zet alvast de standverwarming vanop afstand aan via de “Me Connect” app van Mercedes-Benz. Nooit meer verkleumde handjes aan het stuur! Wie heeft James Bond nog nodig als je zijn wagen al hebt?
De kleinste telg van de Mercedes-Benz familie heeft de grootste bijdrage geleverd aan de verjonging van het merk. De gemiddelde leeftijd van Europese A-Klasse rijders is nu dertien jaar jonger dan bij de vorige generatie. En de revolutie gaat door! Mikken op een jong(er) doelpubliek betekent ook inspelen op de nieuwste technologische trends waarmee deze generatie geconfronteerd wordt. Naar analogie van de Domotica en de “slimme huizen” is ook de gloednieuwe A-Klasse niet zomaar een voertuig, maar een echt onderdeel van de leefwereld van de mens. De grootste eyecatcher is het digitale dashboard met touchscreen bediening én geïntegreerde spraaktechnologie die ontwikkeld werd volgens de wetten van de artificial intelligence.
Beeldmateriaal kan je hier raadplegen.
Wil je graag meer informatie over de nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse, heb je interesse in een testrit in kader van een (reis)reportage of wil je een interview met iemand bij Mercedes-Benz, geef me dan gerust een seintje! Heb je een andere idee voor een samenwerking zoals een wedstrijd of een fashion fotoshoot waarbij je een wagen nodig hebt, hoor ik het ook graag. Testritten met de nieuwe A-Klasse zijn mogelijk vanaf mei/juni 2018.
Groetjes,
Elke
Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Global Image en Mercedes tussen 12 en 19 december 2017 bij 1.000 Belgen met een autorijbewijs, representatief op geslacht, taal, leeftijd en diploma. De maximale foutenmarge bedraagt 3,02%.