Ron Gastrobar en SOUS bezorgen haute cuisine aan huis

Indonesische topgastronomie in een maaltijdbox

Topchef Ron Blaauw naast Devon Scoulelis en Thomas Scholte van SOUS ​

De Nederlandse restaurantgroep Ron Gastrobar wil België laten proeven van culinaire hoogstandjes uit Indonesië via SOUS, een uniek platform dat haute cuisine aan huis levert. Terwijl de Indonesische keuken een echt onderdeel is van de Nederlandse eetcultuur, blijkt deze voor veel Belgen nog onbekend terrein. Daar wil topchef Ron Blaauw graag verandering in brengen met 'Ron Gastrobar at Home', een dinerbox op sterrenniveau. ​
Ontdek Ron Gastrobar x SOUS high-res beeldmateriaal.

Ron Gastrobar - Indonesische rijsttafel

Culinaire ontdekkingstocht doorheen Indonesië aan je eigen eettafel

Ooit al gehoord van gado gado en soto ajam? In tegenstelling tot bij onze noorderburen doen deze iconische gerechten uit Indonesië bij ons wat minder snel een belletje rinkelen. Het is dan ook de missie van culinair ondernemer Ron Blaauw om de Indonesische keuken definitief op de Belgische menukaart te zetten. Voorlopig (nog) niet met een fysiek restaurant maar wél met de lancering van Ron Gastrobar at Home in Vlaanderen.

“Met onze Indonesische rijsttafels wordt elk diner een feestje. Je geniet van verschillende gerechten in één keer en proeft wat de Indonesische keuken allemaal te bieden heeft vanuit kleine ‘sharing’ schaaltjes. Je mag je verwachten aan een explosie van smaken, geuren en kleuren die een verrijking is voor al je zintuigen. En het goede nieuws is dat je dankzij onze partner SOUS de deur niet meer uit hoeft voor een culinaire ontdekkingsreis doorheen Indonesië", legt Ron Blaauw uit.

SOUS: menu's van de beste restaurants en chefs, thuisbezorgd.

SOUS schoot eind 2021 uit de Nederlandse startblokken en breidt als marktleider nu ook uit naar Vlaanderen. Zo kan je eindelijk de keuken van toprestaurants ervaren bij je thuis.

“Voor sterrenrestaurants en topchefs was thuisbezorging iets ondenkbaar maar de coronacrisis bracht daar verandering in”, vertelt Thomas Scholte, co-founder van SOUS. “We speelden in op deze ontwikkeling en creëerden een innovatief platform waardoor topchefs hun signature dishes aan een veel groter publiek kunnen voorschotelen. Een volgeboekt restaurant of een te grote afstand vormen niet langer een obstakel. Voortaan kan je gewoon thuis genieten van culinaire hoogstandjes.”

Het gastronomisch topniveau is trouwens niet het enige dat SOUS onderscheidt van andere food-delivery platformen zoals HelloFresh of Uber Eats. Je keuken blijft ook proper! Snijden, marineren maar ook bakken en braden is niet nodig. Met SOUS hoef je enkel de verschillende componenten samen te voegen en op te warmen aan de hand van de instructies. Ideaal als je thuis heerlijk wil tafelen en dus liever geen pizza, pita of andere junkfood bestelt. Net zoals de kwaliteit van de gerechten, ligt ook het ambitieniveau van de oprichters torenhoog: “Wij willen met SOUS dé high-quality food marketplace van Europa worden”, aldus Thomas Scholte.

Klaar voor een kleurrijke smaakexplosie?

De Indonesische keuken is breed en kent invloeden uit de Chinese en Indische keuken maar ook uit Nederland en Europa. Deze mix van verschillende culinaire tradities vertaalt zich in pittige curry's die worden afgewisseld met het zoete aspect van de Javaanse keuken. Met een dinerbox van Ron Gastrobar at Home die wordt bezorgd door SOUS, ontdek je zelf of de Indonesische gastronomie ook jouw smaakpapillen kan bekoren.

Ron Gastrobar at Home x SOUS

Wil je de Ron Gastrobar at Home dinerbox graag eens uittesten? Heb je interesse in een interview met Ron Blaauw of Thomas Scholte? Wil je meer info of heb je een andere vraag? Geef me dan zeker een seintje!

PR strategist, Global Image PR

​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ - BOILERPLATE -

Over Ron Gastrobar
Ron Gastrobar is een Nederlandse restaurant groep opgericht door topchef en culinair ondernemer Ron Blaauw. De onderneming bestaat uit vier restaurants waaronder eentje met een ster, vier streetfood locaties, ijssalon, productiekeuken en een kookstudio. Iedere Ron Gastrobar restaurant biedt een andere sfeer en is uniek op zijn eigen manier.

Over SOUS
SOUS is een platform dat adembenemende ervaringen van restaurants en chef-koks bij je thuis bezorgt. Naast maaltijdboxen verkoopt SOUS ook specialiteiten zoals cocktailboxen, wijnboxen of andere culinaire producten. Deze innovatieve speler doorbreekt fysieke en digitale grenzen tussen smaakmakers en foodlovers, en snijdt een hele nieuwe markt aan. Restaurants, chefs en merken in het hogere segment kunnen naast hun restaurant of winkels ook terecht op dit culinaire platform om extra klanten aan te spreken. Maar liefst 50.000 mensen bestelden al bij SOUS en de groep foodlovers groeit in sneltempo.