Mercedes-AMG hangt het ‘beest’ uit op 50ste verjaardag

Fifty shades of 'AMG awesomeness'

Mercedes-AMG blaast dit jaar 50 kaarsjes uit maar heeft duidelijk geen last van een midlife crisis: na een halve eeuw van talrijke successen in de autosport én de ontwikkeling van unieke voertuigen voor de weg ziet ook de toekomst er rooskleurig uit. Zo verkocht het gerenommeerde merk afgelopen jaar bijna 100.000 wagens – een groei van meer dan 40% – en ontplooide het bedrijf zijn grootste strategische modelinitiatief ooit. Bovendien breidt de Mercedes-AMG GT-familie speciaal ter ere van dit jubileum uit met een nieuwe telg: de Mercedes-AMG GT C Coupé. Wie durft dit beest met zijn gespierde achterkant en impressionante velgen te temmen?

AMG werd 50 jaar geleden opgericht door Hans-Werner Aufrecht en Erhard Melcher en is intussen een volledige dochteronderneming van Daimler AG. Naast de uitmuntende expertise op vlak van motoren heeft het merk een krachtige filosofie: ‘Één man, één motor’. Dit houdt in dat elke motor door één enkele monteur met de hand wordt geassembleerd. Sinds het begin vervult Mercedes-AMG de dromen van liefhebbers van high-performance wagens.

Maar ook vandaag blijft Mercedes-AMG op de toekomst gericht en zet het dit uitzonderlijke succesverhaal van wat als een tweemansbedrijf begon, voort. Het bedrijf telt nu ongeveer 1500 werknemers en bij ieder van hen staat de ‘Driving Performance’ centraal. Die belofte van het merk brengt de sterke punten van AMG samen: de modernste technologie en een passie voor dynamische en emotionele producten.

Sinds 2013 is de verkoop zelfs meer dan verdrievoudigd. De groei was te danken aan de continue ontwikkeling van de high-performance modellen, waar meer dan ooit vraag naar is. Nog meer redenen om het succesverhaal van de dochteronderneming van Mercedes-Benz te vieren en voor even de remmen los te laten.

De lancering van de Mercedes-AMG GT C Coupé gaat dan ook gepaard met een speciale lijn ‘Edition 50’.  Mercedes-AMG liefhebbers, die op zoek zijn naar een high-performance wagen, kunnen vanaf dit jaar dus uit meer dan 50 modellen kiezen! In elke categorie kan Mercedes-AMG een indrukwekkend productaanbod voorleggen; van berlines, breaks, coupés, cabrio’s tot een sportieve en elegante AMG S 65. Van vierwiel tot achterwielaandrijving, een dubbele koppeling en 9-traps sportautomaat, er valt altijd iets spannends te ontdekken in deze collectie aan luxueuze sportwagens.

Mercedes-AMG zit dus duidelijk niet in een midlife crisis maar indien jij – welke leeftijd je dan ook hebt – droomt van een sportwagen, stijg dan uit boven het cliché en hang het beest uit in stijl met de nieuwe Mercedes AMG GT C roadster of de AMG GT R!

Klik hier voor beeldmateriaal van Mercedes-AMG.

Als je nog meer info nodig hebt, geef me dan gerust een seintje!

Groetjes,

Christophe Vloebergh