Een kijkje achter de schermen bij Nordic Living en Pure Wood Design

Een kijkje achter de schermen bij Nordic Living en Pure Wood Design

Interieurgoeroe Mascha Beekmans over haar passie voor woondecoratie

Donderdag 20 april 2017 — België kent de laagste startersgraad voor vrouwen in de Europese Unie, een triestig record. Voor elke zelfstandige vrouw, zijn er twee mannen die een eigen zaak beginnen. De ondernemingsgeest is er wel, maar de drempel is nog te hoog. Er is daarom grote nood aan rolmodellen, girlbosses die ondanks praktische bezwaren toch voor hun droom van een eigen zaak zijn gegaan. Wij spraken met Mascha van woonwebshop Nordic Living en Pure Wood Design.

Hoe is jouw passie voor interieur ontstaan?

“Een passie voor interieur was er altijd al. Tijdens mijn studie had ik altijd al het idee dit ooit te gaan professionaliseren en er ‘mijn boterham mee te gaan verdienen’. Ik denk dat het vooral ook de hele sterke behoefte was om zelfstandig te werken en een eigen richtig te geven aan onze carrière. Toen mijn man Hugo met het eerste idee kwam, kon ik dan ook niet anders dat dit breed te omarmen. Ik had enkel een klein zetje nodig.”

 

Wat is de sleutel van het succes geweest?

“Passie voor wat je doet is zo ontzettend belangrijk. Je bent in staat dit over te brengen op de klant. Je bent oprecht enthousiast in wat je maakt, wij doen geen kunstjes of vertellen verhalen. Wij doen iets waar wij zelf een grote passie voor hebben: mooie dingen maken en anderen hier ook enthousiast voor maken!

Wij hebben ons concept van PURE Wood Design direct online en offline uitgerold. Dat wilden we meteen goed doen. Klanten een fysieke plek geven om de meubelen te komen bekijken, maar ook online is geïnvesteerd in een goed internetplatform met reputatie op vlak van vindbaarheid. Voor zowel PURE Wood Design als Nordic Living hebben we vrij snel nieuwsbrieven ingezet en is sociale media een belangrijk kanaal geworden, Nordic Living kent inmiddels een grote achterban met Facebook-fans. Je moet zorgen dat je goed gezien wordt via vele verschillende kanalen.“

Was het een moeilijk parcours om jullie eigen meubelmerk te lanceren?

“Ik zie ons parcours niet als moeilijk, maar het gaat soms met vallen en opstaan. Je leert van beslissingen die je samen genomen hebt en haalt hier leermomenten uit voor een volgende keer. Zo zien wij het nog steeds. Het brengt je verder zolang je er met passie en een open visie in staat. We hebben ons niet laten leiden door bezorgde (en goedbedoelde) adviezen uit onze omgeving. Natuurlijk hebben we ook ‘opofferingen’ gedaan. Het sociale leven stond enige tijd op een lager pitje en de kinderen hebben ook moeten leren omgaan met de nieuwe situatie.”

Je bent zelf recent verhuisd, wat voor huis is het? Welke verbouwingen heb je gedaan?

“Ons nieuwe huis is een ouder huis maar erg modern van binnen. Dit is ook meteen het leuke aan het huis. Van buiten een huis hoe het moet zijn: hoe een kind het zou tekenen bijna. Van binnen een hele lichte en open woning met veel verrassende elementen. Wij hebben geprobeerd de sterke karakteristieken van het huis nog meer te benadrukken. We hebben storende muurtjes en plafonds weggehaald. Het resultaat: veel licht en onderling contact door de openheid. Dit vind ik ook meteen het meest bijzondere aan ons huis: de open ruimtes en de speelse onderdelen.”

Hoe zou je je eigen interieurstijl omschrijven?

“Onze stijl is een afgeleide van de producten die wij zelf maken en aanbieden. Wij kunnen alleen maar verkopen wat wij ook zelf mooi vinden! Het is dan ook een hele pure stijl met Scandinavische elementen. Veel hout en natuurlijk producten. Veel lichte kleuren met zachte accenten.”

Ontdek via deze link hoe Mascha haar huis omtoverde tot een Scandinavisch paradijs.
Geïnteresseerd in een binnenkijk-reportage of interview met Mascha, de vrouw achter Nordic Living? Geef me dan gerust een seintje!

 

Groetjes en tot snel,


Elke

 

Published with Prezly