Duurzaam Dopamine Decor

NEW colour drop: Design in Box lanceert subtiel maximalisme

Na jaren van minimalistische, monotone interieurs snakken we allemaal naar warmte en kleur. De trend van aardetinten - die vorig jaar al voorzichtig de kop opstak - blijft zich doorzetten. Zo weerspiegelt de groeiende populariteit van donkerbruin in deze onzekere tijden ons verlangen naar natuur en nostalgie. De nieuwe collectie van Design in Box dompelt ons daarom onder in een gezellig en warm retro interieur. Geen fluo eyectachers of knalprints als eenmalige endorfine-shot maar een tijdloze kleurinjectie waar je eindeloos van geniet. Hiermee lanceert Design in Box het 'dopamine decor 2.0': ideaal als je niet into maximalisme bent maar wel verlangt naar een subtiele kleurentoets om je interieur (én jezelf) op te vrolijken. ​

BEELDMATERIAAL: high res lifestyle images & packshots

Wandsysteem: Prijs vanaf 449€

Van wanden weten

Design in Box brengt als familiebedrijf een ode aan de iconische '60 designs van grootvader Gijs van der Sluis. Met de lancering van hun modulair wandsysteem pakt het Nederlandse interieurmerk nu echter uit met een volledig nieuw design. Dit unieke wandrek kan je customizen en uitbouwen op maat van jouw woning en wensen en is beschikbaar in zwart, zand én kobaltblauw.

"We zijn enorm trots om deze gloednieuwe productcategorie toe te voegen aan ons assortiment", zegt Design in Box-oprichter Pim van der Sluis. "Dat we dit wandsysteem niet enkel uitbrengen in tijdloze standaard tinten maar ook in kobaltblauw is geen toeval. Deze diepblauwe kleur refereert immers naar het logo van het meubelbedrijf dat mijn grootvader Gijs van der Sluis opstartte en zet de sterkte van ons familiebedrijf letterlijk in de verf."
Pim van der Sluis ​ ​
Lounge stoel no.57 met NIEUW kobalt blauw frame - PRIJS vanaf ​ 299€
Pim van der Sluis ​ ​
Lounge stoel no.57 met NIEUW kobalt blauw frame - PRIJS vanaf ​ 299€

Rode liefde roest niet

Op de catwalk passeerden al heel wat warme, nostalgische kleuren zoals dieprood. En dit jaar zullen we ook tal van interieurs gehuld zien in bruintinten met aardse, rode ondertonen zoals bordeaux, roest, terracotta en zacht mauve. Ook Design in Box vertaalt zijn liefde voor dit rode kleurenpalet in enkele gloednieuwe items.

van links naar rechts:
-Dining no.50 in stof 'Keymer Whizz 18': PRIJS vanaf €199
-Tafel no.355: PRIJS vanaf €849
-Stand By Me bijzettafel in wijnrood : PRIJS vanaf €149
-Lounge fauteuil no.13 met wijnrood frame : PRIJS vanaf €329
-Bench no1012 in no-waste stof 'Keymer Breeze 52' (gerecycleerde garens): PRIJS vanaf €749,00

Blauwdruk als balans

Blauwe tinten bereiken samen met het stoffige, organische palet dat wordt voorspeld, hun hoogtepunt in 2024. Blauw brengt de perfecte balans als contrast voor het aardse kleurenpalet. Met de herintroductie van de iconische no.57 fauteuil van Gijs van der Sluis - gehuld in een stoere stof met denim vibes - brengt Design in Box bovendien een originele ode aan opa.

No.57 fauteuil in blauwe 'Keymer Chill 35' stof (100% gerecycleerd polyester) - ​ PRIJS: vanaf 299€

Innovatieve kleurenclash

Met 'Peach Fuzz' als de nieuwe Pantone kleur van 2024, kies je dit jaar misschien wel voor deze fluweelzachte perziktint tegen de muur. In combinatie met een okergeel designmeubel zoals deze Bench no.1012 creëer je een tijdloos maar verrassend kleurenpalet.

Bench no.1012 gehuld in de nieuwe okergele 'Keymer Whizz 18' stof- PRIJS vanaf €749 & Stand By Me bijzettafel in de nieuwe 'Precious Sand' tint: PRIJS vanaf €149

Oranje boven

Naast de no.57 fauteuil brengt Design in Box ook een knaloranje heruitgave van de dining no.50. Het minimalistische design zorgt door de combinatie van het rechthoekige, witte stalen frame en de subtiele ronde vormen van rug en zitting voor een uniek resultaat. Deze blikvanger - gehuld in een felle, oranjekleurige bouclé stof - blinkt niet alleen uit door zijn uitstekende zitcomfort maar ook door zijn stapelbare skills.

Dining no.50 in de nieuwe oranjekleurige 'Keymer Bravour 52' stof - ​ PRIJS vanaf 199€ ​

Ontdek hier high-res BEELDEN: lifestyle images & packshots.

Wil je graag meer info of een interview? Zou je graag producten uitlenen voor een fotoshoot? Of heb je een andere vraag of voorstel?

Geef me dan gerust een seintje!

Elk Design in Box meubel is (de)monteerbaar waardoor het compact en efficiënt naar jou kan verstuurd worden (lees: beperkte CO2-uitstoot) en je elk onderdeel op termijn kan vervangen (lees: lange levenscyclus)!

PR strategist, Global Image